Чим можна залучити клієнтів в кафе: покрокова інструкція + ідеї акцій для залучення відвідувачів

1

Здрастуйте! у цій статті ми поговоримо про те, як залучити клієнтів в кафе.

Кафе-один з найпопулярніших видів малого бізнесу в містах. У місті десятки барів, ресторанів, кальянних, суші-барів, піцерій, кафе, і всі вони конкурують один з одним за залучення відвідувача. При такій великій кількості закладів дуже складно зацікавити потенційного клієнта.  у цій статті я розповім, які є канали залучення клієнтів, коли їх використовувати і яку тактику вибрати новому кафе. 

Як залучити відвідувачів в кафе

Спочатку поговоримо про канали залучення відвідувачів: звідки ви можете взяти клієнтів, а також які плюси і мінуси є у кожного способу. Давайте коротко по них пробіжимося.

Зовнішня реклама

Зовнішня реклама – це все, що ми бачимо з вулиці (вивіска, рекламний щит, зовнішній фасад будівлі). При грамотному дизайні можна зробити так, що частина клієнтів з вулиці захоче до вас зайти.

Пару років тому натикався на цікаве європейське дослідження про магазини. Близько 80% покупців приходили саме через зовнішню рекламу. Побачили вивіску, стало цікаво, зайшли, і ось вже стоять на касі пробивають товар.

плюси:

  • ефективно працює.
  • не вимагає великих витрат.

мінус: залежить від трафіку. У неправильному місці не дасть потрібного ефекту.

Зовнішня реклама-основний спосіб залучення клієнтів для невеликих вуличних кафе. Побачили з вулиці, захотіли, зайшли. Щоб добре використовувати цей канал залучення, потрібно правильно підібрати місце. для цього потрібна не просто людна вулиця, а місце, де є ваша цільова аудиторія.

Група в соцмережах

Групи в соцмережах зараз корисні практично будь-якому бізнесу. Можна спілкуватися з клієнтами, розміщувати вигідні пропозиції і взагалі збирати активних клієнтів у себе в співтоваристві. Найкраще для цього використовувати вконтакте. Там більше цільової аудиторії, простіше працювати, і в цілому ця соцмережа ефективніше для бізнесу.

плюси:

  • може дати хороший приріст відвідувачів.
  • дуже зручно інформувати про акції та заходи.
  • вести групу досить легко.

мінус: складно домогтися правильних результатів.

Група в соцмережах-обов’язковий інструмент для кафе. Просто тому, що потрібно розповідати про найближчі акції та заходи. Але мало хто вміє грамотно збирати активність в групі. Для цього доведеться наймати професіонала, що коштує грошей.

Реклама в соцмережах

Реклама в соцмережах може бути різна. Можна закуповувати платні пости в групах міста, а можна налаштовувати таргетовану рекламу. Другий варіант буде значно ефективніше, але дорожче, так як потрібно залучати фахівця. Він проаналізує цільову аудиторію, складе текст для реклами, запустить кампанію і доб’ється мінімальної ціни за кожного нового клієнта.

плюси:

    6. Допомагає зібрати активність у соцмережах.
  • дає лояльних клієнтів.
  • працює швидко і ефективно.

мінус: дорого.

Без фахівця не обійтися. Якщо ви будете працювати самостійно, ризикуєте витратити час і гроші. Неправильно дасте оголошення, зробите неефективний текст, не так будете підтримувати активність і т.д. Все це призведе до збитків.

Контекстна реклама

Це практично те ж саме, що і реклама в соцмережах, тільки з іншого ракурсу. Ми залучаємо відвідувачів з пошуковиків і отримуємо гарячу аудиторію, яка зацікавлена в кафе міста. Без хорошого спеца тут не обійтися.

плюси:

  • дає гарячий трафік.
  • підвищує авторитет.

мінус: дорого.

Все, як і в попередньому випадку. тільки ефективність може бути нижче в залежності від міста, конкуренції і самого кафе.

Особистий сайт

Дуже спірний варіант залучення відвідувачів, особливо якщо у вас немає доставки. Групи в соцмережах достатньо, щоб збирати клієнтів в одному місці і інформувати їх про акції. А для того щоб залучати відвідувачів через пошуковики, є контекст.

плюси:

  • вимагає витрат тільки спочатку.
  • може довго приносити клієнтів.

мінуси:

    6. Працювати доведеться довго.
  • розробка і просування сайту коштують дуже дорого.

Витрати на сайт можуть не окупитися, особливо якщо у вас буде мало трафіку з пошукових систем. У більшості випадків простіше і дешевше використовувати контекстну рекламу, щоб збирати клієнтів з яндекса.

Рекомендації

Стандартний спосіб залучення клієнтів. До вас приходять люди по інших каналах, вони задоволені, розповідають або приводять знайомих, і якщо ті теж залишаються задоволені, кількість ваших клієнтів зростає.

плюси:

  • просто.
  • нічого не варто.
  • дає великий потік лояльних клієнтів.

мінуси: складно спрогнозувати попит.

1. Робіть свою роботу якісно, залишайте своїх відвідувачів задоволеними. І шанс на те, що вони прийдуть до вас наступного разу, буде набагато вище. Це один з найефективніших каналів залучення клієнтів в будь-якій сфері.

Тепер підведемо невеликий підсумок:

  • новому кафе варто подбати про зовнішню рекламу і пошукати клієнтів в інтернеті.
  • після 3-4 місяців можна замислюватися про групу в інтернеті. Вона буде служити для просування в соцмережах, а також як спосіб повідомити про акції та заходи.
  • дбайте про те, щоб клієнти йшли задоволеними. Якщо зробити все правильно, то на одних тільки рекомендаціях можна отримати базу лояльних клієнтів.

Як залучити відвідувачів в нове кафе

Тепер давайте поговоримо про ситуацію, коли ви збираєтеся відкривати кафе. У вас є ідея, дизайн приміщення, меню і гроші. Залишається тільки одне: розповісти про себе. Але перед тим, як ми перейдемо до невеликого плану по швидкому залученню клієнтів, давайте поговоримо про унікальну рису вашого закладу.

Це банально, але у вашого кафе повинна бути відмінна риса. У місті десятки, а то й сотні ваших конкурентів, а значить, потрібно якось виділитися. Придумайте і зробіть щось, чого немає у інших. Це може бути дизайн, атмосфера, страви, тематичні вечори.

Тепер перейдемо до покрокової інструкції по залученню клієнтів в нове кафе.

крок 1. влаштовуємо круте відкриття. 

Це найважливіше. Зробіть так, щоб про вас говорили якомога більше людей. Зберіть аудиторію з соціальних мереж, новинних сайтів і т.д. Розкажіть всім про те, що ви скоро відкриваєтеся і зробите з цього круте шоу.

На хороше шоу під час відкриття у вас може піти солідна сума, але повірте, воно того варте. Чим більше людей дізнається про вас з перших днів, тим більше клієнтів ви отримаєте в довгостроковій перспективі.

крок 2. організуємо заходи для аудиторії.

Ви зробили круто відкриття. Про вас дізналися люди. Тепер важливо їх утримати і зберегти інтерес до вашого закладу. Тут все просто. Аналізуєте, хто приходить у ваше кафе і що б їм хотілося бачити. І робите це.

Якщо вам не хочеться морочитися з цим занадто сильно, просто запрошуйте музичні групи вашого міста. Коштувати це буде не так дорого, а відвідувачам, однозначно, сподобається жива музика.

крок 3. починаємо активно просуватися в усіх напрямках. 

Ви залучили перших клієнтів, а потім утримали за рахунок збереження планки. Тепер залишається розширюватися. Використовуємо всі доступні канали залучення клієнтів по максимуму, збільшуємо впізнаваність і не опускаємо рівень сервісу.

І не забувайте про безкоштовний вай-фай. На перший погляд, він дає лише 3-4 відвідувачів, які сидять з чашкою кави і просто залипають в телефон/ноутбук, але це не зовсім так. Якщо у вашому кафе буде зовсім порожньо, люди не стануть туди заходити. А ось якщо там вже сидить кілька людей, відвідувачі підуть охочіше. Це факт, підтверджений американськими маркетологами.

Ідеї для залучення відвідувачів в кафе

Для залучення клієнтів можна проводити різні акції. Я перерахую і коротко опишу основні з них.

день національної кухні. відмінно підходить для кафе і ресторанів, які самі готують страви. День італійської, іспанської кухні може бути зустрінутий аудиторією “на ура”. Особливо, якщо ви вмієте круто готувати.

вечори з шоу-програмою. навіть при мінімальному бюджеті можна влаштовувати хоча б раз на місяць який-небудь тематичне свято.Ще дуже круто працюють виступи музикантів і співаків. Приходити ввечері і слухати живу музику – просто приголомшливо.

миттєві знижки. це американська ідея, яку активно застосовують в росії. Наприклад, з 13: 00 до 14: 00 кожен день — знижка на обіди. Так ви відразу закриваєте питання продажу обідів і залучаєте відвідувачів, які прийдуть до вас не тільки вдень, але і ввечері, якщо захочуть кудись вийти.

сезонні страви. взимку, наприклад, особлива кава, влітку-свіжі соки, салати і т.д. Все залежить від пори року і меню вашого кафе. Це відмінно підвищує продажі, тому що до сезонного товару по знижці клієнти обов’язково купують ще що-небудь.

залучення преси. це з натяжкою можна назвати акцією, але чому б і ні. Ви просто влаштовуєте день, коли до вас прийдуть журналісти. Дайте відповідь на питання, а вони дадуть вам рекламу. Все в плюсі. У них є цікавий репортаж, у вас безкоштовний піар. Головне, домовитися.

Висновок

Пам’ятайте, що залучити клієнтів – тільки половина проблеми. Друга половина в тому, щоб зробити їх постійними. А на це впливає меню, обслуговування клієнтів, зовнішній вигляд приміщення, ціни і т. Д. Використовуйте всі канали залучення, не забувайте про якість і репутацію закладу, і тоді ваш бізнес буде приносити стабільний дохід.